Projekt: Informatika prakticky

Žáci třídy 4. E v letošním roce okusili, co se skrývá pod výukou informatiky a co všechno si v ní můžou vyzkoušet. Zlatým hřebem jejich letošního snažení bylo využití informatických pomůcek, které má naše škola k dispozici.

Proto dostaly k dispozici „berušky“ tzv. blueboty. Děti berušky programovaly a pomocí jednoduchých příkazů jim určily, kam a kudy mají jezdit. A tak na různých pláncích s beruškami žáci navštívili zvířecí farmu, hledali poklad na ostrově nebo jezdili z pohádky do pohádky.

Také jsme využili sady LEGO WEDO, ze kterých žáci stavěli robůtky či vozíčky. Každá dvojice dětí měla k dispozici jednu sadu LEGA a z ní si zvolila, co postaví. Svou stavbu pak pomocí bluetooth propojili s iPadem a programovali střídání světel, pohyb, vydávání zvuků a další. Někteří vyzkoušeli dokonce pohybové senzory, takže robotický vozíček se rozjel a při objevení překážky se sám zastavil.

Jak můžete vidět na fotkách, tyto hodiny si děti náramně užily. Třeba se mezi nimi našel nějaký budoucí programátor/ka.

učitelky třídy 4. E