Projekt věnovaný Mezinárodnímu dni dětí byl realizován s cílem nejen oslavit tento významný den, ale také prohloubit porozumění dětí k jeho historickému a společenskému kontextu.
Děti se dozvěděly, proč se Den dětí slaví, kdy vznikl a jaký je jeho původní význam. Diskuse a následná videa vedla k uvědomění, že práva dětí nejsou samozřejmostí a že na světě existují místa, kde děti nemají stejné možnosti. Zhlédnutí videí o životě dětí z rozvojových zemí otevřelo téma dětské práce, každodenního boje o jídlo i základní lidské potřeby. Téma podpořilo rozvoj empatie a vděčnosti za vlastní životní podmínky.
Tvorba pozvánek na Dětský den rozvinula nejen výtvarné dovednosti, fantazii, ale i spolupráci a představivost.
Projekt v přírodovědě od narození po současnost byl zaměřen na vývoj člověka od narození po současnost. Děti se zabývaly jednotlivými fázemi lidského života jak po stránce tělesné, ale i psychické. Projekt přispěl k uvědomění si vlastního vývoje.
Ve výtvarné výchově pak děti vytvářely vlastního Pokémona, který je chrání a pomáhá jim při zvládání složitých životních situacích.
Projekt pomohl, dle mého mínění, uvědomit si hodnotu vlastního dětství, rozvíjel sebepoznání, kreativitu, ale i empatii vůči jiným dětem na světě.
Mgr. I. Rozsívalová - tř. učitelka 5. B